Ok

Harcos voltam, az egyik legnagyobb a nem-létezők között
Az igazság tüze égett szemeimben, és bátorság éhezett ereimben.
Vívtam, küzdöttem a Szeretetért angyal-létemben, s néha őriztem is.
Értelem hegyeit jártam, Bölcsesség és Élet folyóiból ittam, nagyon szerettem.
Egyszer egy kis csipkebokornál lankás folyóparton álomba szenderedtem
Álmomban egy fura jelenséget láttam: színpompás folyosót, s valami út-féle remegett.
Kétkedve ébredtem - tisztán emlékszem ezt kérdeztem: Teszek-e eleget?
Hirtelen döfést éreztem hátamban, s a kard hegye már a bal mellemnél fénylett,
S a legnagyobb fájdalmam pillanatában egy tekintetet láttam.
Hogy kiét? Istenét, Ördögét, vagy a Tiédet?
Nem tudom, de megkívántam, s mert vágyam született,
A Teremtő élettel büntetett.

A könnyek íze olyan mint a folyóé amit odaát nagyon szerettem.
Minden egyes Bölcsesség-cseppet amit akkor megittam,
Most ki kell könnyeznem.
Talán így tápláljuk az Élet folyóit odaát,
Innen mi emberek.
Mert csak a legtisztább út járható a két világ között,
És a könnyeknél tisztábbat én nem ismerek.

No comments: